Hyvin meni kehonrääkkäyspäivä. Valtava helpotus! Pelkäsin tosi paljon, etten kykene pysymään kohtuudessa alkoholinkäytön suhteen, kuten olen jo moneen kertaan täällä valitellut. Halusin kuitenkin kokeilla miten käy, koska jos homma taas olisi lähtenyt lapasesta niin ainoa vaihtoehto olisi absolutismi. Onneksi niin ei kuitenkaan käynyt. Absolutismissa sinänsähän ei ole todellakaan mitään vikaa, se on mun mielestä ehdottomasti paras tapa suhtautua viinaksiin. Tähtään itsekin siihen pitkällä tähtäimellä. Silti on helpotus, ettei kohtuukäyttö ole mulle mahdottomuus. On helpompi olla juomatta kun se ei ole ainoa vaihtoehto. Kuulostaa ehkä ristiriitaiselta, mutta joku käänteinen psykologia tms. siinä on. Laihduttajakaan ei juuri muuta ajattele kuin ruokaa ja tupakkalakkolainen tupakkaa, ainakaan aluksi. Vastarinta ja kapina nousee mielessä heti kun pakottaa itsensä johonkin ja aivoissa alkaa hautua tekosyitä joilla pääsisi pois tilanteesta.

Tuli liikuttuakin oikein kunnolla. Itse asiassa ihan sairaasti. 6-7 tuntia melkein putkeen, lounastauko ja muutama kevyempi rasti välissä. Lihakset on uskomattoman kipeät nyt, ensimmäisen kerran elämässä melkein toivon että olisin ollut vain ryyppäämässä enkä myös urheilemassa eilen... Ilahduttava tieto oli sekin, että mä olen aika hyvässä kunnossa. Kesällä ei tullut juuri liikuttua muuta kuin koiran kanssa, mutta jaksoin silti tosi hyvin. Kävelytestissä tuli hyvä tulos. Pulssi oli niin matala hölkän jälkeenkin, että rastin vetäjä sanoi, että mulla on suuri sydän :)

Illalla oli sitten juomingit. Ihmiset käyttäyty todella tökerösti, ei voi kun ihmetellä miten kehtasivat. Kännissä olet ääliö, tosiaan. Mä olen aina pitänyt huolen, etten törppöile firman juhlissa vaikka olen ottanut enemmänkin alkkista. Typerää örveltää työkavereiden nähden, saati sekaantua sellaiseen. Semmoistakin toimintaa näkyi. Itse hillittynä ja fiksuna ihmisenä (hehee...) en tietenkään kompuroinut, sammaltanut, tilittänyt elämäntarinaani, haastanut riitaa tms. Oli itse asiassa aika hauskaa olla vain hiprakassa kun suurin osa muista oli kunnon änkyrässä. Kun ei ollut selvinpäinkään niin ei leimautunut jengipetturiksikaan, ei sillä että se olisi sen arvoista että sen takia kannattaisi ryypätä. Alkoholiannoksia on aika vaikea arvioida, viini tarjoiltiin elegantisti pienistä muovimukista, joihin tarjoilija kaatoi juoman ilman mitään mittaa. Lisäksi join muiden tarjoamia huikkia milloin mistäkin pullosta, mutten kovin paljoa. Arviolta annoksia kului illan aikana 4-5. Eikä yhtään tupakkaa!

Tosi hauska päivä oli, ei voi muuta sanoa. Nyt ei huolestuta lomakaan, olen entistä varmempi ettei silloinkaan tule ongelmia juomisen kanssa.  Ehkä pidetään samanlainen tissutteluilta, muttei sen kummempaa.

Tulee mieleen Veikkauksen mainos: Elämä voi muuttua.